Vorig jaar ontstond Hands on ICT door het samengaan van drie gevestigde bedrijven: ITSN, Compello en Hands on Information Management. Uiteraard heeft het samenbrengen van drie organisaties met een eigen cultuur, werkwijze en ICT heel wat voeten in de aarde. Maar nu dat eenmaal gelukt is, profiteren medewerkers én klanten van de synergie die ontstaat. In dit artikel nemen we je mee in onze uitdagingen, de nieuwe positionering en de toekomst van Hands on ICT.
Krachten bundelen
De drie organisaties waren geen concurrenten van elkaar, maar boden wel dezelfde diensten. Het lag dus voor de hand om krachten, kennis en kunde te bundelen om te voorkomen dat we, afzonderlijk van elkaar, steeds opnieuw het wiel moesten uitvinden. Dat bracht ook onze specialisten samen. Was er soms maar één medewerker gespecialiseerd in een vakgebied, nu ontstonden er hele teams en kon er samen worden gewerkt aan complexe vraagstukken. Die bundeling van dezelfde expertises, maar ook over vakgebieden heen, is een versterkende factor van het nieuwe Hands on ICT.
Uitdaging: dezelfde taal spreken
Natuurlijk verliep niet alles even vlekkeloos. Waar er drie organisaties bestaan, worden er ook drie verschillende ‘talen’ gesproken. Wat de één een ticket noemde, noemde de ander een incident. Of wanneer de één het had over een project dan bedoelde hij of zij een opdracht van kop tot staart, terwijl een ander dacht aan een beheerproject. Dus het was zaak om eerst alle definities op orde te krijgen, want als je dezelfde organisatietaal spreekt, kom je nader tot elkaar als collega's. Daarnaast waren er verschillende systemen en applicaties die we moesten migreren, uitfaseren of introduceren. Maar meer over onze digitale transitie lees je hier.
De kracht van het nieuwe Hands on ICT
Hands on ICT is een nieuwe organisatie met landelijke dekking, maar blijft toch persoonlijk en dichtbij. Zoals klanten van ons gewend zijn. Vanuit onze vestigingen in Venlo, Weesp en Zwolle helpen we onze klanten uit verschillende sectoren met hun (complexe) ICT-vraagstukken. We werken met gerenommeerde partners, zoals Microsoft, HPE, Cisco en Fortinet. Tenslotte hebben we diepgaande kennis van de technologie die we toepassen, maar verzanden we niet in jargon. We communiceren in klare taal en leveren onze klanten een totaaloplossing voor hun ICT.
Onze ambitie
Ons streven is dat we uiteindelijk een Managed Service Provider Plus worden. We nemen alle zorgen over ICT weg bij onze klanten en de Plus gaat om de verschillende specialismen die we willen bieden naast onze huidige dienstverlening, zoals digitalisering, BI, , AI, telecom, security en IoT. Hands on ICT beweegt zich nu al als nationale én lokale ICT-partner en zal ook steeds vaker internationale Managed Services gaan verlenen. Waarin altijd onze drie kernwaarden doorklinken: samenwerken, passie en praktisch (hands on).
Hulp nodig bij jouw ICT-vraagstuk?
Ruim 300 klanten uit diverse sectoren als de zorg, industrie en handel maken al gebruik van onze diensten en we beheren meer dan 20.000 werkplekken. Benieuwd wat het nieuwe, maar vertrouwde Hands on ICT voor jouw organisatie kan betekenen? Neem vrijblijvend contact op en we buigen ons graag over jouw ICT-vraagstuk.