“Ik krijg regelmatig de vraag wat de ideale werkplek voor een bedrijf is. Dat is eigenlijk best een logische vraag. Maar op basis van mijn ervaring zeg ik dan altijd: er bestaat niet zo iets als ‘dé beste of ideale werkplek’. Want de beste werkplek: dat is jouw persoonlijke ideale werkplek.”
De ideale werkplek ziet er namelijk voor elke organisatie anders uit. Het ene bedrijf werkt volledig virtueel en in de cloud, het andere bedrijf vertrouwt op een fysieke omgeving. Er wordt gewerkt met verschillende applicaties: Word en Excel, maar soms ook met CAD/CAM of grafische software waar zware workstations voor nodig zijn.
Daarom kijk ik altijd eerst samen met de klant naar wat er nodig is en wat jouw gebruikers belangrijk vinden. We bespreken eventuele bedrijfsspecifieke eisen en wensen. Op basis daarvan vullen we samen de ideale werkplek in, en de manier waarop de werkplek en gebruikers moeten worden ondersteund. Deze aanpak biedt een aantal grote voordelen.
Mensen zijn gewoontedieren: als ze op een bepaalde manier werken, willen ze dat meestal niet veranderen. Er is vandaag de dag zo ongelofelijk veel mogelijk met slimme applicaties zoals Microsoft SharePoint, Teams en Power Apps – het is echt een ‘eye opener’ als je mensen daarmee kennis laat maken. Dan ervaren ze in de praktijk hoe prettig dat werkt en worden ze enthousiast. Het mooie is: veel bedrijven hebben bijvoorbeeld al recht op Teams binnen hun Microsoft licentie. Ze hadden dus de mogelijkheid om effectief thuis te werken, zonder dat ze dat wisten. Zeker nu veel mensen thuiswerken krijgen we veel positieve reacties van klanten, die het fijn vinden dat dat al geregeld was.
Mensen moeten ook vertrouwen hebben om nieuwe dingen te proberen. Daarom is het belangrijk dat ze weten wat er mogelijk is, en iemand om hulp kunnen vragen als ze ergens tegenaan lopen. Ik vergelijk het wel eens met mijn auto. Als er een waarschuwingslampje gaat branden dan bel ik de garage, ik ga toch niet zelf op Google zoeken? Ik heb er geen verstand van, dat laat ik aan de specialisten over. Ik denk dat mensen hun werkplek op dezelfde manier zouden moeten benaderen. En het juiste antwoord op die vragen en problemen, daar zijn wij weer heel goed in.
Wat je vervolgens ziet is dat je een olievlek effect krijgt. Het werkt aanstekelijk: laat je mensen bijvoorbeeld kennismaken met het delen van een bureaublad in Teams, dan gaan ze dat ook zelf met hun collega’s doen. Zo gaan collega’s elkaar helpen zich verder te ontwikkelen en gaat iedereen beter werken met de tools die ze al hebben.
De dienst YourWorkPlace365 van Hands on ICT is er op ingericht om gebruikers en hun IT-middelen optimaal te ondersteunen. Dit doen we door een bewezen combinatie van technisch werkplekbeheer en persoonlijke gebruikersondersteuning – of de medewerker nu op kantoor werkt of thuis. En dat alles voor een vaste scherpe prijs per medewerker per maand. Hands on zorgt hiermee voor een veilige en stabiele werkomgeving in een ‘fixed price, full service’ model.
Deze dienst bouwen we op uit standaard componenten, die we als service op maat aanbieden. Dit kunnen we op een efficiënte manier doen, omdat wij in totaal duizenden werkplekken en gebruikers ondersteunen voor diverse klanten in uiteenlopende branches. Het maakt voor ons dus niet zoveel uit welke werkplek je nodig hebt. De werkzaamheden blijken in de praktijk ongeveer hetzelfde te zijn, dus jouw kosten zijn ook vast en voorspelbaar. En je gebruikers worden er ook nog eens blij van!
Wil je meer weten over de ideale werkplek voor jouw organisatie, en hoe je meer productieve en tevreden gebruikers krijgt? Lees dan onze whitepaper: De werkplek van nu, hierin nemen wij jou mee naar de veranderingen van de werkplek. Het is ook mogelijk om contact met ons op te nemen voor een persoonlijk gesprek, of een inspiratiesessie waarin we je laten zien hoe je effectiever kunt samenwerken in de online wereld.