Microsoft ervaart op dit moment problemen met Microsoft Teams en gerelateerde producten en diensten van Microsoft. Lees in deze live-blog de laatste updates.
Laatste update 21-7 16:15
Microsoft heeft zojuist gepubliceerd dat, met uitzondering van het Verenigd Koninkrijk, praktisch alle verstoringen zijn verholpen. Daarmee verwachten wij geen verdere problemen. Enkele problemen die zijn voortgekomen uit deze storing zijn wij nu aan het oplossen.
Mocht je tegen een probleem aanlopen, neem dan gerust contact op met onze support via de reguliere kanalen.
Update 21-7 13.30Volgens de monitoring van Microsoft zijn 99% van de diensten weer beschikbaar. Echter wordt er blijvend gemonitord en zouden enkele gerichte updates en migraties de laatste problemen snel moeten verhelpen.
Update 21-7 10.45
Microsoft heeft de hoofdoorzaak van het probleem inmiddels weten te achterhalen. De meeste Microsoft 365 services kunnen (deels) weer in gebruik worden genomen. Er zijn een aantal punten waar nog hard aan gewerkt wordt. Wanneer de storing in zijn geheel voorbij zal zijn is nog niet bekend.
Onze supportafdeling lijkt voor nu weer normaal bereikbaar voor alle hulpvragen en verzoeken.
Update 21-7 8.55
In tegenstelling tot de vorige update kan het mogelijk zijn dat je nog problemen ondervindt om contact op te nemen met onze supportafdeling. Je kunt supportvragen ook mailen naar support@handsonict.nl deze komen met enige vertraging bij ons binnen. Daarnaast kun je vanuit je eigen TopDesk omgeving ook supporttickets aanmaken.
Tip: Mocht je telefonisch niet in contact kunnen komen met onze supportafdeling, probeer het dan enkele minuten later nog eens. De oproepen komen dan vaak wel door.
Update 21-7 8.25
Microsoft ervaart op dit moment problemen met Microsoft Teams en gerelateerde producten en diensten van Microsoft. Dit heeft als gevolg dat onze supportafdeling tot 8.15 uur niet bereikbaar was. Op dit moment kan je ons weer telefonisch en per mail bereiken. Let op, onderstaande storingen hebben/kunnen ook invloed hebben op je eigen Microsoft 365 omgeving. Microsoft werkt op dit moment aan een oplossing.
Update 21-7 8.16u
Microsoft ervaart op dit moment problemen met Microsoft Teams en gerelateerde producten en diensten van Microsoft. Dit heeft als gevolg dat onze supportafdeling momenteel niet telefonisch bereikbaar is. Wel is het mogelijk om via je eigen TopDesk omgeving tickets aan te maken.
De storing van Microsoft heeft (gedeeltelijk) betrekking op de volgende gebieden:
- Microsoft Teams (toegang, chat en vergaderingen)
- Exchange Online (Vertraagt het verzenden van e-mail)
- Microsoft 365 Admin center (onmogelijkheid om toegang te krijgen)
- Microsoft Word binnen meerdere services (onvermogen om te laden)
- Office Online (toegangsproblemen met Microsoft Word)
- SharePoint Online (toegangsproblemen met Microsoft Word)
- Project Online (onmogelijkheid om toegang te krijgen)
- PowerPlatform en PowerAutomate (Onvermogen om een omgeving te creëren met een database)
- Microsoft Managed Desktop (autopatching)
- Microsoft Graph API (elke service die afhankelijk is van deze API kan worden beïnvloed)
- Yammer (impact op Yammer-experimenten)
- Windows 365 (kan cloud-pc's niet inrichten)
De actuele storingsmeldingen vanuit Microsoft kun je hier vinden: https://status.office365.com/
We houden de status meldingen goed voor je bij in dit blog.
Neem bij dringende vragen contact op met je eigen Customer Success Manager.