ICT-verantwoordelijken in de thuiszorg worstelen met digitale middelen en privacy. De praktijk leert dat zorginstellingen die met een ECD (electronisch cliënten dossier) werken, nog voor behoorlijk wat uitdagingen staan. Het betekent dat er optimale toegankelijkheid moet zijn voor degenen die ermee moeten werken en dat de privacy van cliënten bewaakt moet worden.
Hoe zorg je ervoor dat jouw zorgprofessionals en backoffice-medewerkers optimaal kunnen werken met een ECD, zonder dat daarbij de kosten hoog oplopen?
Met input van jullie organisatie, maken wij maken per type medewerker een overzicht van alles wat nodig is om optimaal met het ECD te werken. Het opstellen van dit zogenaamde ‘user profiel’ begint met het inzichtelijk maken van de bevoegdheden per type medewerker (zowel zorgprofessionals als backoffice medewerkers en anderen). Aan de hand van vijf eenvoudige stappen werken we naar het gewenste resultaat.
Aan de hand van de beoogde bedrijfsdoelstellingen bepalen we wat de bijdrage van ICT moet zijn voor de core business (ICT-beleid). Op basis hiervan brengen we een advies uit over de geschikte ICT-oplossing die bijdraagt aan deze doelstellingen. Dit advies implementeren we in een heldere roadmap die aangeeft welke stappen nodig zijn om het gewenste resultaat te bereiken. Deze roadmap wordt stap voor stap gerealiseerd met een projectmatige aanpak. Met de realisatie van de roadmap zorgen we er met professioneel beheer voor dat de vernieuwende omgeving up & running blijft.
Wil je meer info over ons aanbod? Bekijk dan onze diensten, onze zorgbranchepagina of contacteer ons via onderstaande button.
Bij zorgorganisaties is het belangrijk dat de mens centraal staat. Er is geen tijd voor complexe en tijdrovende processen waar geen zorg wordt geboden. Door middel van digitalisering kan jij je in jouw organisatie focussen op de patiënt. Laat ICT jou helpen. Ben jij benieuwd naar meer kansen op het gebied van digitalisering in de zorg? Download dan onderstaande whitepaper: 'Digitalisering in de zorg'