Wonen Limburg is een sociale woningcorporatie die midden in de maatschappij staat. ICT speelt een belangrijke rol binnen de organisatie van Wonen Limburg. Door medewerkers optimaal te
ondersteunen met passende ICT-oplossingen, kunnen zij het werk voor de bewoners eenvoudiger en efficiënter uitvoeren. Daarnaast ondersteunt de corporatie de minder digivaardige bewoners in de verschillende buurtwinkels verspreid door heel Limburg. Hands on ICT staat Wonen Limburg als ICT-businesspartner bij in het behalen van haar digitale doelstellingen en ambities.
Op deze pagina lees je alles over de mooie samenwerking van Wonen Limburg met Hands on ICT. Wil je deze klantcase nog eens rustig nalezen? Download dan de PDF via onderstaande link.
Wonen Limburg is een sociale woningcorporatie die midden in de maatschappij staat. Een positie die ze graag invult door dichtbij de bewoners te staan. Wonen Limburg is letterlijk dichtbij met zeven buurtwinkels verdeeld over Limburg, maar ook figuurlijk is ze dichtbij. Zo laat Wonen Limburg haar bewoners met meerdere initiatieven actief participeren in de hedendaagse maatschappij. Wonen Limburg beheert 26.000 woningen en maatschappelijk vastgoed en telt 250 medewerkers, daarmee is de organisatie Limburgs grootste woningcorporatie. Het credo van Wonen Limburg is dat zij een woningcorporatie is die niet de stenen, maar juist de mensen centraal stelt. Dat wordt ook onderschreven door Ronald Veenstra - Manager ICT, Inkoop en Facilitair bij Wonen Limburg.
Ronald Veenstra - Manager ICT, inkoop en facilitair bij Wonen Limburg
Digitalisering en automatisering vormen een belangrijk onderdeel binnen onze samenleving. Steeds meer processen, handelingen en werkzaamheden worden digitaal uitgevoerd. “Als organisatie die vooral met mensen bezig is, hebben wij dagelijks te maken met digitale uitdagingen. Ongeveer 80% van onze bewoners kan prima overweg met ICT en weet zijn/haar digitale weg te vinden. Ons gaat het er juist om dat we deze overige 20% meenemen. - aldus Ronald Veenstra - Manager ICT, Inkoop en Facilitair bij Wonen Limburg”
Wonen Limburg biedt haar bewoners praktische en inhoudelijke ondersteuning in het regelen van allerlei bewonerszaken. Bijvoorbeeld in het aanvragen van een nieuwe woning. Door Hands on ICT een betrouwbare en veilige ICT-infrastructuur te laten vormgeven en beheren, stimuleert Wonen Limburg de “digitale leefbaarheid” in wijken.
Het ICT-beleidsplan van Wonen Limburg richt zich op activiteiten van de aankomende drie jaar, voorheen maakte de organisatie een plan voor tien jaar. Door de snelle technologische vooruitgang in de maatschappij en de ICT is het onmogelijk om tien jaar vooruit te kijken. In de aankomende drie jaar zullen onder andere toenemende ondersteuning van medewerkers en bewoners, het vergroten van de (digitale) leefbaarheid en het zorgvuldig investeren in dataverwerking centraal staan.
De digitale transitie van Wonen Limburg gaat niet alleen over de techniek en processen, maar vooral over de mens. De medewerkers van Wonen Limburg staan dichtbij de bewoners. Zowel in het zoeken naar een nieuwe woning, het indienen van verzoeken, klachten of opmerkingen, maar ook in noodsituaties. Het digitaal ondersteunen van medewerkers is natuurlijk enerzijds technisch, met de juiste hard- en software. Maar anderzijds ook persoonlijk door middel van adoptietraining, waarin men optimaal leert werken met de geboden techniek.
Naast het inrichten en beheren van de moderne werkplek levert Hands on ICT ook een bewezen adoptiedienst, waarbij medewerkers uitleg krijgen over de voor hen beschikbare hard- en software. Zo zorgen Wonen Limburg en Hands on ICT samen voor de ideale werkplek die medewerkers in staat stelt de focus op de bewoners te houden.
Ronald Veenstra - Manager ICT, Inkoop en Facilitair Wonen Limburg
Hands on ICT levert al jarenlang een aantal belangrijke ICT-diensten voor Wonen Limburg die gericht zijn op de vereenvoudiging van het dagelijkse werk en het verhogen van de continuïteit. Zo zijn we “single point of contact” richting andere ICT-leveranciers van Wonen Limburg.
Daarnaast worden de werkplekken en de ICT-omgeving van Wonen Limburg proactief door ons beheerd. Zo worden updates regelmatig uitgevoerd en kan er bij een probleem snel worden ingegrepen. Aanvullend wordt de support-dienstverlening van Hands on ICT ingezet voor Wonen Limburg. Naast het gebruikelijke contact met de supportdesk van Hands on ICT, is er altijd een system engineer op locatie bij Wonen Limburg aanwezig.
“Een belangrijk onderdeel van de service van Hands on ICT, is dat wij altijd voorzien zijn van bezetting op onze support- en servicedesk. De system engineer van Hands on ICT voelt al bijna als een van onze eigen medewerkers. Met de expertise van deze vaste supportmedewerker en de kennis van Hands on ICT, waar wij dagelijks op kunnen rekenen, is onze bedrijfscontinuïteit gewaarborgd. – aldus Ronald Veenstra - Manager ICT, Inkoop en Facilitair bij Wonen Limburg. “
Door continu met elkaar in gesprek te blijven, goed te luisteren en verbeterpunten aan te merken, is Hands on ICT dagelijks bezig met het verbeteren van de dienstverlening als ICT-businesspartner. Zo hebben we voor Wonen Limburg een dedicated klantteam ingericht, bestaande uit een vaste accountmanager, servicemanager en klantverantwoordelijke vanuit de servicedesk die kennis hebben van de markt én de klant.
Met het oog op de toekomst wil Wonen Limburg verder groeien in haar digitale transitie met Hands on ICT aan haar zijde. Om de digitale doelstellingen en ambities waar te kunnen maken, zoeken we actief de verbinding met de ICT-afdeling van Wonen Limburg en de andere ICT-leveranciers.
Ronald Veenstra - Manager ICT, Inkoop en Facilitair Wonen Limburg
Wil je graag in gesprek om te kijken wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op, of klik hierbeneden door naar onze branchepagina wonen.
Vraag dan nu een offerte aan via dit formulier en één van onze medewerkers gespecialiseerd in ICT in de woonbranche neemt direct contact met je op.